همشهری‌آنلاین: بی بی سی اذعان کرد جنگ غزه ، مشکلات روحی شدیدی برای کودکان غزه به همراه داشته است.

gaza kids

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، یک سال از زمان جنگ سپری می‌شود. باوجود این، کودکان غزه با مشکلات روحی و روانی شدیدی مواجه هستند.

بنیاد خیریه موسوم به "کودکان را نجات دهید"  اعلام کرده است بسیاری از کودکان غزه با کابوس‌های شبانه ناشی از یادآوری رویدادهای سال گذشته مواجه هستند.

لیث دوست، خبرنگار ارشد بین‌المللی شبکه در گزارشی در این خصوص گفت:« یک سال پیش زندگی برای کودکان غزه کاملا تغییر کرد. یکی از این کودکان غزه که سعید نام دارد یک سال پیش برادرش را از دست داد. او می‌گوید حالا دلش برای برادرش به شدت تنگ شده است. او در آروزی آن است که می‌توانست با برادرش بازی کند. آخرین باری که سعید با برادرش برای بازی به سواحل غزه رفتند هم‌زمان با یکی از وحشتناک‌ترین لحظات جنگ غزه بود. مسئولان اسرائیلی می‌گویند ارتش اسرائیل کودکان فلسطینی را به‌جای نیروهای حماس اشتباهی گرفتند و آنها را هدف قرار دادند.»

سعید می‌گوید: ما فرار کردیم. اما آنها با موشک دیگری ما را هدف قرار دادند.

خبرنگار افزود: آن روز برادر سعید و سه عموزاده او کشته شدند و دفن شدند. در مجموع بیش از 500 کودک فلسطینی در جنگ سال گذشته در غزه کشته شدند. بسیاری از کودکان فلسطین هم عزیزانشان را از دست دادند و خانه‌هایشان ويران شد. سعید هنوز به همراه خانواده اش در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کند که از ساحل غزه فاصله چندانی ندارد. اما مادرش می‌ گوید سعید دیگر آن پسر همیشگی نیست. 

مادر سعید گفت: از زمانی‌که پسرم کشته شد، اشک‌هایم خشک نمی‌شود. اما من بیش از پسر کشته شده‌ام، نگران پسری هستم که زنده مانده است(سعید).

خبرنگار شبکه گفت: سعید ترک تحصیل کرده است زیرا مدرسه او را به یاد برادرش می‌اندازد. پدرش او را با قایق به ماهیگیری می‌برد اما سعید دیگر در اینجا احساس امنیت نمی‌کند.

سعید می‌گوید: من در گذشته هرگز نمی‌ترسیدم اما حالا می ترسم. ازوقتی برادرم کشته شد می‌ترسم به ساحل بروم زیرا ممکن است آنها ما را بار دیگر بمباران کنند. فکر می کنم هرگز نم‌ توانم به وضع گذشته بازگردم.

خبرنگار شبکه گفت: سعید یکی از 400 هزار کودک اهل غزه است که به گفته مسئولان سازمان ملل متحد نیاز به مشاوره دارند.

سعید و سه عموزاده اش که از حمله سال گذشته به سواحل غزه جان سالم به دربردند ، آثار تلخی از جنگ را به خاطر دارند.

یکی از آنها تلاش کرده است خودش را بکشد. یکی دیگر نیز نزدیک بود کودک دیگری را بکشد. آنها با آوازهایشان با چهار پسری خداحافظی می‌کنند که آن روز در سواحل غزه کشته شد. آنها می‌گویند چه کسی می‌گوید با گذشت زمان، رنج و عذاب التیام پیدا می‌کند.

کد خبر 300269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha